Actie van basisschool De Hoeksteen voor koeien t.b.v. projecten in Rwanda

Gepubliceerd op: 20-12-2018 16:12:13 door Nicoschipper

De leerlingen en leerkrachten van de PC Basisschool De Hoeksteen in de Hoornse Kersenboogerd hielden in de eerste week van november 2010 een actie, waarvan de opbrengst werd bestemd voor projecten van de Stichting Weeskinderen Rwanda. Er werden door de school allerlei activiteiten georganiseerd, zoals het verzamelen van statiegeldflessen en het uitvoeren van klusjes met een klussenstrippenkaart. Ook kregen de leerlingen uitleg over het goede doel, waarvoor ze zich inzetten. De actie werd afgesloten met de traditionele lampionnenavond op 9 november met o.a. een loterij. Het doel was zo veel mogelijk koeien te kunnen kopen voor een coöperatie van arme gezinnen in Rwanda.

Een koe is een belangrijk bezit voor een gezin op het arme platteland. Ze geeft melk, mest en nakomelingen. Met het kalf kan een ander gezin weer geholpen worden. En uiteindelijk levert de koe natuurlijk ook vlees op.

Bent u geïnteresseerd in de projecten die de stichting steunt? Denkt u er zelfs over ook een koe te geven? Alle steun in welke vorm en omvang dan ook stelt de stichting erg op prijs.

Laatste update: 01-02-2019 17:24:29 door Ceesdegeus