Zondag 25 februari 2007

Gepubliceerd op: 20-12-2018 18:55:40 door Nicoschipper

6.00 ontbijt want we gaan naar Butare. Uiteindelijk stappen we om 7.30 in een volle en warme bus. Onderweg worden er aardappels gekocht voor het dorp Mbazi, waar Marie's vader woont. 50 kg voor 1.20 euro. Als we in het dorp aankomen, horen we in de verte een kindje steeds hetzelfde roepen. De mensen moeten er om lachen en als we aan Marie vragen wat ze roept, begrijpen we waarom ze lachen. Ze roept: de blanken zijn gekomen, de blanken zijn gekomen . Wij krijgen daar wat te drinken en we zingen voor de kinderen hoofd, schouder, knie en teen en goed voorbeeld doet goed volgen en de kinderen gaan nu ook voor ons een paar liedjes zingen. Ook daar wordt een schooltje en een toiletgebouwtje neergezet. Voordat we weggaan uit het dorp, laten we hier ook nog snoepjes voor de kinderen en kleding achter. Daarna gaan we door naar Butare, waar we een 3 gangen diner hebben voor 5 euro p.p. We vinden een internetcafé en Dieuwertje en Roos mailen onder het toeziend oog van Nico naar huis. Dan gaan we naar een hotel, waar geen eten voor ons is en we het moeten doen met wat koeken, die de chauffeur voor ons op de kop heeft getikt. Er is nog wel koffie en thee. Dan maar douchen en naar bed, maar het warme water is op, dus koud en ongezellig kruipen we in een veel te klein bedje en rollen de hele nacht naar elkaar toe.