Zondag 4 maart 2007

Gepubliceerd op: 20-12-2018 18:59:49 door Nicoschipper

7.00 gaan we naar de kerk. Het zit helemaal vol en we vallen wel op. We worden door de pastoor welkom geheten. Het is een iets andere mis dan we hadden gedacht, want er komt geen jambé aan te pas en dat is voor ons eigenlijk Afrikaanse muziek. Er is wel een zangkoor in de oude uniformen van de Zwaagse fanfare St. Caecilia. Thuisgekomen is er koffie en taart en de kamer is versierd, omdat het onze trouwdag is. Er is veel werk van gemaakt en het ziet er allemaal heel gezellig uit. Marie gaat vandaag hartige oliebollen bakken voor alle weeskinderen, die hier vandaag langskomen met hun pleegmoeders, en dat zijn er nogal wat. Meer dan 100 kinderen. Zij krijgen allemaal oliebollen en een flesje drinken gesponsord door Happy Together- waarop ze echt uren hebben zitten wachten, maar dat lijkt in Afrika geen probleem te zijn. In Nederland was er een opstand uitgebroken. Alle pleegmoeders krijgen van Nico van de Stichting Weeskinderen Rwanda ook nog 5000 Frank (7.50) mee, dus het lange wachten was niet voor niets. Zo hebben weer veel mensen een bijzondere dag gehad.